Wednesday, December 29, 2021

Exempel på personlig introduktionsuppsats

Exempel på personlig introduktionsuppsats



Vuxen ålder och oberoende betyder olika saker för olika människor och ser lite olika ut för var och en av oss beroende på våra olika situationer. När jag bläddrar förbi dussintals färgglada poster i min dagbok kommer jag fram till det sista tomma arket. Vad är strukturen för en uppsats? I våra samtal om kulturella skillnader, möjligheten till ett liv efter detta och rimligheten i långsökta konspirationsteorier, lärde jag mig att uttrycka min åsikt. Uppmuntrad, exempel på personlig introduktionsuppsats, Jag förberedde mig för min nästa intervju med mer självförtroende.





Självintroduktionsexempel



Jag hade få kandidater som skickade några uppsatser till mig i början av detta år som jag lyckades ändra till en verklig arbetsordning. Två av tre exempel på personlig introduktionsuppsats i lådorna jag fick att tiden kommer att förvandlas till en verklig beställning för nästa exempel på personlig introduktionsuppsats och även i framtiden. Man är fortfarande i början av skrivandet. Så jag delar gärna denna upplevelse med dig eftersom jag vill att du ska göra rätt val för dig. Du bör läsa varje uppsats innan du betalar för uppsatsen.


Så du måste ha tillräckligt med tålamod. Du måste läsa varje mening noggrant innan du gör ett val. Det här är bara några av sätten du kan revidera din uppsats på, men det som är viktigt är att du har en tydlig uppfattning om dina idéer och varför du har de idéer du gör. Ju längre uppsats, desto högre kostnad. Därför måste du fråga om uppsatsen räcker för att uppfylla kraven för jobbet. Outsourca kan vara vettigt, beroende på ditt projekt. Din slutsats är det sista argumentet för din uppsats för att övertyga läsaren om de tankar som du har diskuterat i din uppsats. När du skriver en slutsats är det bra att se tillbaka och reflektera över alla olika idéer och källor du använt, och utvärdera dem. Det är bra att ha ett tydligt mål i åtanke, och veta vad man vill argumentera för, exempel på personlig introduktionsuppsats.


Det finns tre viktigaste punkter i en slutsats. Christine är en erfaren affärsskribent med över 4 års erfarenhet av affärsskrivande tjänster. Den första punkten i en slutsats är att känna till ditt examensarbete. Detta är huvudidén som du kommer att presentera i din uppsats. Denna idé är vad uppsatsen handlar om, och exempel på personlig introduktionsuppsats din slutsats är bra exempel på personlig introduktionsuppsats kommer att göras exempel på personlig introduktionsuppsats denna idé. Du måste se till att dina argument täcker alla dina punkter i din uppsats. Du kommer ofta att upptäcka att i det papper du skriver att du inte behöver tillhandahålla bevis för att stödja ditt argument, det är då du måste se till att du har tillhandahållit bevis för att stödja alla dina poänger.


Hon förstår ditt företag och dina mål och hon är skicklig på att skapa effektiva affärsrapporter för olika branscher. Styrkan i ditt argument ligger i dina bevis, men det kan också vara styrkan i ditt argument om ditt argument är felaktigt, så det är mycket viktigt att du kontrollerar alla dina punkter. Du måste också tänka på att om du är tveksam kan du behöva ändra din slutsats. När du skriver din slutsats måste du se till att du är tydlig med vad som behöver göras. Detta är inte alltid enkelt eftersom vissa tidningar måste fokusera på frågor och inte lösningar, exempel på personlig introduktionsuppsats.


Om så är fallet bör du se till att du är tydlig med vad som ska göras för att lösa eventuella problem du har. Det sista att komma ihåg när det gäller att skriva en slutsats är att den måste vara kort, exempel på personlig introduktionsuppsats. En slutsats är inte tänkt att vara långrandig, men en kort sammanfattning kan hjälpa läsaren att få en bättre förståelse för vad du har diskuterat i din uppsats. Det sista du behöver göra innan du skriver en slutsats är att ge ett litet efterord. Efterord kan användas för att beskriva alla relevanta anteckningar eller relevanta avsnitt av din uppsats.


Den bör dock inte vara längre än ett par stycken. Det sista du behöver göra innan du skriver din slutsats är att revidera den utifrån ditt argument. Det finns många sätt som du kan revidera din uppsats på, men om du är orolig för att du inte förmedlar de starka sidorna du hade tidigare i uppsatsen kanske du vill skriva en revisionsanteckning. Enligt min erfarenhet är detta ett av de vanligaste problemen som amatörförfattare hittar. Här är några frågor jag ställer nya skribenter så att de kan se om de tycker om deras innehåll: Om jag skulle betala dig för att skriva det här inlägget, exempel på personlig introduktionsuppsats, hur länge skulle jag läsa den? Är det värt att läsa? Kan jag läsa den på en gång? Varför du skulle välja oss Jag hade få kandidater som skickade några uppsatser till mig i början av detta år som jag lyckades ändra till en verklig arbetsordning.


Läs mer. Klicka här för att gå med i vår e-postlista för att få fler rabatter och bra erbjudanden. Vår tjänst Din slutsats är det sista argumentet för din uppsats för att övertyga läsaren om de tankar som du har diskuterat i din uppsats. NYTTIG LÄNK Hem Om Tjänster Kontakta oss. PRODUKT Hur många stycken är en uppsats Vad är en avhandling i en uppsats Hur man startar en berättande uppsats. Gratis uppsats.





uppsats om frimärkssamling



Om så är fallet bör du se till att du är tydlig med vad som ska göras för att lösa eventuella problem du har. Det sista att komma ihåg när det gäller att skriva en slutsats är att den måste vara kort. En slutsats är inte tänkt att vara långrandig, men en kort sammanfattning kan hjälpa läsaren att få en bättre förståelse för vad du har diskuterat i din uppsats. Det sista du behöver göra innan du skriver en slutsats är att ge ett litet efterord. Efterord kan användas för att beskriva alla relevanta anteckningar eller relevanta avsnitt av din uppsats. Den bör dock inte vara längre än ett par stycken. Det sista du behöver göra innan du skriver din slutsats är att revidera den utifrån ditt argument. Det finns många sätt som du kan revidera din uppsats på, men om du är orolig för att du inte förmedlar de starka sidorna du hade tidigare i uppsatsen kanske du vill skriva en revisionsanteckning.


Enligt min erfarenhet är detta ett av de vanligaste problemen som amatörförfattare hittar. Här är några frågor jag ställer nya skribenter så att de kan se om de tycker om deras innehåll: Om jag skulle betala dig för att skriva det här inlägget, hur länge skulle jag läsa det? Är det värt att läsa? Kan jag läsa den på en gång? Varför du skulle välja oss Jag hade få kandidater som skickade några uppsatser till mig i början av detta år som jag lyckades ändra till en verklig arbetsordning. Läs mer. Klicka här för att gå med i vår e-postlista för att få fler rabatter och bra erbjudanden. Det är helt och hållet ditt ansvar, inte bara att skriva din uppsats, utan att betala för uppsatsen också.


Så det är viktigt att veta vad som är sanningen och vad som inte är det. Vissa studenter kommer att undra om det finns någon plagiatkontroll, så att eleverna kan vara säkra på att uppsatsen som skrivits av tjänsten för att skriva billiga uppsatser är legitim. På den här webbplatsen finns olika dokument skapade om det specifika ämnet. Således kan eleverna välja den som passar deras behov. Du måste ha hört talas om högkvalitativ uppsatsskrivtjänst som erbjuder dig uppsats skriven av en certifierad engelsk professor och kommer säkerligen att göra sitt jobb bra. Detta är den perfekta lösningen för att hantera det här problemet med en billig tjänst för uppsatsskrivning.


Priserna är mycket överkomliga och billiga. Sanningen är att din uppsatsskrivartjänst inte kommer att skriva din uppsats på egen hand utan kommer att ställa många frågor till dig och sedan skriva uppsatsen åt dig. De flesta av tjänsten för uppsatsskrivning ger gratis prissättning. Faktum är att du kommer att kunna få din uppsats skriven av tjänsten för billiga uppsatsskrivande. Sanningen är att det kan bli riktigt dyrt att skriva en uppsats. Många människor vill köpa en billig tjänst för att skriva uppsatser men de är helt enkelt inte väl förberedda i denna fråga. Jag skrev personligen alla mina uppsatser för min kandidatexamen utan att använda någon onlineskrivhjälp. Jag kunde göra det eftersom jag inte hade några problem med att skriva papper. Jag skrev dem med olika ordförråd på mitt språk.


Jag hade alltid förväntats att lyckas på den väg de hade definierat. Redan i mellanstadiet åkte jag på spårvägen själv, läste kartor för att komma hem och sökte till särskilda akademiska program utan att ha uppmanat mina föräldrar. Även när jag tog fler initiativ på egen hand fortsatte mina föräldrar båda att se mig som något omogen. Allt detta förändrades för tre år sedan, när jag ansökte och antogs till SNYI-L sommarutbytesprogram i Marocko. Jag skulle studera arabiska och lära mig runt i staden Marrakech. Även om jag tror att mina föräldrar blev lite förvånade när jag berättade mina nyheter, övertygade tillägget av ett fullt finansierat stipend dem att släppa mig.


Jag bodde hos en värdfamilj i Marrakech och fick reda på att de också hade höga förväntningar på mig. Om jag trasslade till rättade de mig tålmodigt men vägrade låta mig falla in i det lätta mönstret att prata engelska precis som jag gjorde hemma. Precis som när jag var yngre kände jag mig pressad och stressad över att uppfylla deras förväntningar. Men en dag, när jag promenerade genom det livliga torget efter att ha lyckats förhandla med en av gatuförsäljarna, insåg jag mitt misstag. Jag hade ansökt om den här resan och jag hade förbundit mig till den intensiva språkstudien. På samma sätt hade den press som mina föräldrar hade utövat på mig som barn kommit av kärlek och deras förhoppningar om mig, inte av en önskan att krossa min individualitet. När min buss körde genom det fortfarande livliga torget och förbi den medeltida Ben-Youssef madrasan, insåg jag att att bli självständig var en process, inte en händelse.


Nu, även om jag är ännu mer självförsörjande än jag var för tre år sedan, försöker jag närma mig varje upplevelse med förväntningen att det kommer att förändra mig. Livet innan var bra: grönskande skogar, överdådiga curryrätter och en hängiven familj. Sedan övergav min familj vårt bekväma liv i Bangladesh för en chans till den amerikanska drömmen i Los Angeles. Inom vårt första år fick min far diagnosen sköldkörtelcancer. Han förlorade sin kamp tre veckor före min sjätte födelsedag. Inför ett nytt land utan min fars stadiga närvaro, var vi sårbara – fångar i svårigheter i de frias land.


Det var meningen att det skulle vara vår tillflykt, men jag kände mig mer på flykt än någonsin. Borta var höghuslägenheterna i West L. Fotgängare log inte längre och hälsade på mig; atmosfären var fientlig, till och med giftig. Under tiden började min familj att integreras i det lokala bangladeshiska samhället. Jag kämpade för att förstå dem som delade mitt arv. Bangladeshiska mammor stannade hemma medan fäder körde taxi och sålde frukt vid vägkanten - smärtsamma samhällspositioner. När jag åkte på bussar över stan eller gick hem från skolan började jag internalisera dessa skillnader. Under mina flyktiga möten med välbärgade Upper East Siders såg jag barn i min ålder med barnskötare, föräldrar som bar kostymer på jobbet och lyxiga lägenheter med spektakulär utsikt. De flesta tog taxi till sina destinationer: taxibilar som Bangladeshis körde.


Jag såg de vardagliga ögonblicken i deras liv med längtan, längtande efter att plantera mig i deras skor. Skammen tog sig nerför min ryggrad. Jag tog avstånd från mitt arv, förkastade den traditionella panjabis som bars på Eid och vägrade torkari vi åt till middag varje dag. När jag kämpade med mitt förhållande till det bangladeshiska samhället vände jag min uppmärksamhet till att hjälpa mitt Bronx-samhälle genom att ta en praktikplats hos Assemblyman Luis Sepulveda. Jag skötte skrivbordsarbete och tog emot samtal, ägnade större delen av min tid åt att aktivt lyssna på de svårigheter som beståndsdelarna ställdes inför – allt från en veteran fråntagen sina förmåner till en mormor som inte kunde försörja sitt sängliggande barnbarn.


Som praktikant kunde jag bara hjälpa till med det som kändes som de små sätten – att peka ut lokala jobberbjudanden, skriva ut information om gratis ESL-klasser, nå ut till ideella organisationer. Men för ett samhälle som står inför en anstormning av intensiva strider, insåg jag att något så litet som dessa handlingar kunde få enorma effekter. Att se de omedelbara konsekvenserna av mina handlingar inspirerade mig. Jag började sluta se den rådande undersysselsättningen och trånga bostäder mindre som källor till skam. Istället såg jag dem som verkligheter som måste erkännas, men som i slutändan kunde åtgärdas. Jag insåg också fördelarna med den bangladeshiska kultur som jag hade skämts så mycket över. Mina språkkunskaper i Bangla var en tillgång för kontoret, och min förståelse för Bangladeshisk etikett möjliggjorde smidig kommunikation mellan kontorspersonal och dess beståndsdelar.


När jag hjälpte mina grannar att navigera i stadens tjänster såg jag mitt arv med stolthet – ett perspektiv som jag aldrig förväntade mig att ha. Jag kan nu uppskatta värdet av min unika kultur och bakgrund, och av att leva med mindre. Detta perspektiv erbjuder utrymme för framsteg, samhällsintegrering och en framtid värd att kämpa för. Långt ifrån att skämmas för mitt samhälle vill jag någon gång återvända till lokalpolitiken i Bronx för att fortsätta hjälpa andra att komma åt den amerikanska drömmen. Jag hoppas kunna hjälpa mitt samhälle att uppskatta möjligheten att göra framsteg tillsammans. Genom att omfamna verkligheten lärde jag mig att leva den.


Längs vägen upptäckte jag en sak: livet är bra, men vi kan göra det bättre. Jag tog min första resa till Kina för att besöka min kusin Anna i juli av Hennes gnistrande personlighet och optimistiska attityd fick alltid ett leende på läpparna. Den här gången brast dock mitt hjärta när jag såg effekterna av hennes hjärncancer; hon hade drabbats av en stroke som förlamade hennes vänstra sida. Hon var fortfarande sig själv på många sätt, men jag kunde se att skadan på hennes hjärna gjorde det svårt för henne. Skulle jag någonsin se Anna igen? Kunde jag ha gjort mer för att göra Anna bekväm? Jag önskade att jag kunde stanna i Kina längre för att ta hand om henne. När jag gick av planet undrade jag om jag kunde omvandla min sorg till att hjälpa andra barn och tonåringar i USA som led som Anna gjorde.


Dagen efter att jag kom hem, när jetlag drog mig vaken några minuter efter midnatt, kom jag ihåg att jag hörde talas om Family Reach Foundation FRF och dess arbete med barn som genomgår behandlingar på det lokala sjukhuset och deras familjer. Volontärarbete har både fått mig att uppskatta min egen hälsa och också vårda de nya relationer jag bygger med barnen och familjerna. Vi sportar, gör figurer av playdoh och klär ut oss. När de tar på sig rollerna som brandmän eller älvor, fastnar vi alla i spelet; för den tiden glömmer de de sanerade, skarpa, opersonliga väggarna på den pediatriska onkologiska avdelningen.


Att bygga nära relationer med dem och se dem fnissa och skratta är så givande - jag älskar att se dem växa och bli bättre under hela behandlingen. För att komma igång anmälde jag mig till en sommarkurs på högskolenivå i Abnormal Psychology. Där arbetade jag med Catelyn, en stigande college senior, på ett dataanalysprojekt angående Dissociative Identity Disorder DID. Tillsammans undersökte vi den neurologiska etiologin för DID genom att studera fyra fMRI- och PET-fall. Jag blev kär i att samla in data och analysera resultaten och blev förvånad över vår slutprodukt: flera fantastiska hjärnbilder som visar områden med hyper och hypoaktivitet i hjärnor som påverkas av DID. Desire följde snabbt efter min förvåning — jag vill fortsätta det här projektet och studera fler hjärnor.


Deras komplexitet, känslighet och betydelse för varje aspekt av livet fascinerar mig. Tyvärr, några månader efter att jag återvänt från Kina, gick Anna bort. Med detta mål i åtanke, och i hopp om att få värdefull erfarenhet, anmälde jag mig till en journalistkurs under mitt första år. Trots min kärlek till att skriva fann jag mig till en början ointresserad av ämnet och jag kämpade för att njuta av klassen. När jag tänkte på att skriva föreställde jag mig lyrisk prosa, djup poesi och spännande handlingslinjer. Den klassen skakade mitt självförtroende som författare. Jag var osäker på om jag skulle fortsätta med det resten av min gymnasiekarriär.


Året därpå ansökte jag om att bli personalreporter på vår skoltidning. Jag hoppades att detta skulle hjälpa mig att bli mer självgående och kreativ, snarare än att bara skriva artiklar som min lärare tilldelade. Till min förvåning var min tid på personalen världar borta från vad jag upplevde i journalistikklassen. Även om jag inte var van vid att arbeta i en miljö med högt tempo och till en början tyckte att det var betungande att efterforska och färdigställa berättelser av hög kvalitet på relativt kort tid, tyckte jag också att det var spännande. Jag tyckte om att lära mig mer om ämnen och händelser på campus som jag inte visste mycket om; några av mina berättelser som jag tog upp under min första termin gällde en schackturnering, en mattur och en spansk fördjupningsfest. Jag njöt av friheten jag hade att utforska och lära mig, och att skriva mer självständigt än jag kunde i ett klassrum.


Även om jag gillade många aspekter av att arbeta för tidningen omedelbart, drev rapportering mig också utanför min komfortzon. Jag är en blyg person och att prata med människor jag inte kände skrämde mig. När jag närmade mig hans kontor kände jag allt från mina tår till min tunga frysa till ett fast block och jag kunde knappt få ut mina inledande frågor. Lyckligtvis var coachen väldigt snäll och hjälpte mig genom samtalet. Uppmuntrad förberedde jag mig för min nästa intervju med större självförtroende. Efter några veckors praktik började jag till och med se fram emot att intervjua människor på campus. Den där första journalistkursen må ha tråkat ut mig, men även om journalistiken i praktiken var utmanande så var den allt annat än tröttsam.


Under loppet av det året växte jag till att älska att skriva för vår skoltidning. Rapportering gjorde mig medveten om min omgivning och fick mig att vilja veta mer om aktuella händelser på campus och i staden där jag växte upp. Genom att interagera med människor över hela campus kom jag att förstå bredden av individer och samhällen som utgör min gymnasieskola. Jag kände mig mycket mer kopplad till olika delar av min skola genom mitt arbete som journalist, och jag insåg att journalistiken gav mig ett fönster till att se bortom mina egna erfarenheter. Jag kämpar inte längre för att närma mig andra och tycker verkligen om att lära känna människor och känna igen deras prestationer genom mitt skrivande. Att bli författare kan vara en svår väg, men det är lika givande som jag hoppades när jag var ung.


Var jag inte längre naturens älskade dotter, trädens viskare? Knähöga gummistövlar, kamouflage, insektsspray – jag bar klädseln och parfymen av en stolt vild kvinna, men där var jag, böjd över den patetiska högen av envisa käppar, helt förtvivlad, på gränsen till tårar. Som barn hade jag betraktat mig själv som en sorts rustik prinsessa, en vagga av spindlar och tusenfotingar, som sörjdes av sörjande duvor och kycklingar, som kunde glida genom fästinginfekterade ängar och komma ut borreliafri. Jag kände till jordens sprickor som ärren på mina egna grova handflator.


Men här var jag, tio år senare, oförmögen att utföra den mest grundläggande utomhusuppgiften: jag kunde inte, för mitt liv, starta en eld. Rasande gnuggade jag ihop kvistarna - gnuggade och gnuggade tills hudbitar flagnade från mina fingrar. Ingen rök. Kvistarna var för unga, för klibbiga gröna; Jag slängde iväg dem med en skur av förbannelser och började riva genom buskarna på jakt efter en mer brandfarlig samling. Mina ansträngningar var fruktlösa. Livid, jag bet en avvisad kvist, fast besluten att bevisa att skogen hade föraktat mig och erbjöd bara unga, våta ben som aldrig skulle brinna.


Men veden sprack som morötter mellan mina tänder - gammal, spröd och bitter. Vrålande och vårdade mina värkande handflator drog jag mig tillbaka till tältet, där jag surade och väntade på min familjs hån. Min bror och kusiner skramlade med sina tomma maskburkar och luktade efter feta fiskar in på campingen. De lade genast märke till den mindre pinnmassakern vid eldstaden och ropade till mig, deras djupa röster var redan skarpa av förakt. Mitt ansikte brände långt efter att jag lämnat eldstaden. Lägret stank av lax och skam.

No comments:

Post a Comment