Tuesday, December 28, 2021

Min syster uppsats

Min syster uppsats



Utöver det är hon intresserad av musik. Min syster uppsats. Hon är en mycket duktig student. Aastha har många hobbyer, och läsning är ett av dem. En av de sötaste sakerna med mig och henne, vi fortsätter alltid bråka. När jag går igenom svårigheter har jag ingen att dela med mig av förutom min kära syster, min systeruppsats. Slutsats: Jag älskar henne så mycket.





Min syster: Uppsats (200 ord) för klass 4, 5



Hon är fyra år och studerar i UKG. Min syster är bedårande, och alla hennes lärare älskar henne. Hon är superaktiv hela tiden. Hon älskar att delta i prydnadstävlingar. Min syster är en intelligent och snäll person. Vi båda älskar att umgås med varandra. Hennes favorithobby är att rita, sjunga och lyssna på berättelser. Hon saknar mig när jag går på skolläger. Jag har turen att ha henne som min syster, min systeruppsats. Nedan har vi tillhandahållit en kort komposition om min syster som min systeruppsats användbar för uppsats- och styckeskrivtävlingar. En syster är någon du alltid fritt kan prata med. Du kan dela dina djupaste hemligheter med henne. Sambandet som ni två delar är bara fantastiskt. Systrar, oavsett om det är yngre eller äldre, ger alltid lycka i våra liv, och vi min systeruppsats alltid älska dem.


Min syster uppsats Jag har turen att ha en egen yngre syster. Hon heter Aastha och är sex år gammal. Hon är söt och bedårande. Att vara den yngsta medlemmen i familjen, min systeruppsats, alla älskar henne. Hennes oskuld och vänlighet gör henne nära människor. Ibland kan hon vara rolig, min systeruppsats, men det känns alltid bra att ha henne i närheten. Min syster är elev i klass 1. Hennes lärare gillar henne för att hon är artig och lydig mot dem. Vi går i samma skola. Choklad och glass är hennes favorit.


Hon gillar mitt sällskap och är alltid angelägen om att höra mina berättelser. För ett barn i hennes ålder är hon ganska begåvad. Aastha har många hobbyer, och läsning är ett av dem. Hon läser sagoböcker och reciterar dikter. Vi lägger också mycket tid på att rita och måla. Utöver det är hon intresserad av musik. Förra året började hon ta musiklektioner och nu har hon vunnit många tävlingar på vår skola. Min syster älskar att titta på tecknade nätverk. Hennes favoritprogram är Tom och Jerry, min systeruppsats. Att se det här programmet gör henne superglad. Hon börjar också få ett intresse för att baka. Jag märkte ofta att hon sprang till köket och hjälpte min mamma att laga mat. Livet skulle vara tråkigt utan min syster. Hennes leende lyfter mitt humör och gör min dag bättre. Min syster uppsats är det roligaste lilla barnet jag någonsin träffat.


Hon ser upp till mig som om jag vore hennes hjälte. Och jag gör mitt bästa för att finnas där för henne. Hon är den bästa syster man kan begära. Jag önskar att hon skulle växa till att bli en min systeruppsats bättre och starkare person. Läsarinteraktioner Lämna ett svar Avbryt svar Din e-postadress kommer inte att publiceras. Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till sekundär meny Hoppa till primär sidofält HEM UPSC State Civil Services Indian Polity Notes Essä för UPSC SCERT läroböcker NCERT-böcker NCERT-böcker för klass 1 NCERT-böcker för klass 2 NCERT-böcker för klass 3 NCERT-böcker för klass 4 NCERT-böcker för Klass 5 NCERT-böcker för klass 6 NCERT-böcker för klass 7 NCERT-böcker för klass 8 NCERT-böcker för klass 9 NCERT-böcker för klass Lämna ett svar Avbryt svar Din e-postadress kommer inte att publiceras.





hur man stänger en jämför och kontrast uppsats



Som den yngsta medlemmen i familjen älskar alla henne. Hennes oskuld och vänlighet gör henne nära människor. Ibland kan hon vara rolig, men det känns alltid bra att ha henne i närheten. Min syster är elev i klass 1. Hennes lärare gillar henne för att hon är artig och lydig mot dem. Vi går i samma skola. Choklad och glass är hennes favorit. Hon gillar mitt sällskap och är alltid angelägen om att höra mina berättelser. För ett barn i hennes ålder är hon ganska begåvad. Aastha har många hobbyer, och läsning är ett av dem. Hon läser sagoböcker och reciterar dikter. Vi lägger också mycket tid på att rita och måla.


Utöver det är hon intresserad av musik. Förra året började hon ta musiklektioner och nu har hon vunnit många tävlingar på vår skola. Min syster älskar att titta på tecknade nätverk. Hennes favoritprogram är Tom och Jerry. Att se det här programmet gör henne superglad. Hon börjar också få ett intresse för att baka. Jag märkte ofta att hon sprang till köket och hjälpte min mamma att laga mat. Livet skulle vara tråkigt utan min syster. Hennes leende lyfter mitt humör och gör min dag bättre. Hon är det roligaste lilla barnet jag någonsin träffat. Hon ser upp till mig som om jag vore hennes hjälte. Det är hon som kan få mig att skratta. Hon är den som kan få mig att må bra.


Idag ska jag dela med mig av några ord om min storasyster. Hon är verkligen en fantastisk tjej. En av de sötaste sakerna med mig och henne, vi fortsätter alltid bråka. Hon är äldre än mig, men jag vinner alltid kampen. Min äldre syster: Hon heter Tanisha. Hon är en student i datateknik är närmaste högskola. Hon är en mycket duktig student. Hon gör det verkligen fantastiskt på college. På sin skoltid var hon den bästa i varje klass. Jag och hon spenderar mycket tid tillsammans. Till och med vi bor i samma rum. När jag möter något problem eller depression berättar jag för henne om hela saken. För det mesta stöttar hon så mycket och hittar en lösning för mig.


Hennes speciella skicklighet: Hon har verkligen fantastiska sångfärdigheter. Hon började sjunga i sin skoltid. När min far inser att hon är en fantastisk sång sång, ringer han en lärare för henne. Sedan dess lär hon sig fortfarande musik. Jag tror att hon kommer att bli nästa stora sångerska eftersom han har den potentialen för henne. I några lokala program presterade hon mycket bra och fick massor av uppskattning. Förra året deltog hon i en musikaltävling i Mumbai, hon blev trea och fick möjligheten att sjunga för ett skivbolag. Detta är en mycket stor milstolpe i hennes liv. Jag önskar henne alltid det bästa för en fantastisk sångkarriär.


Hennes vänlighet och andra dygder: En av de viktigaste dygderna han har är vänlighet. Hon är alltid snäll mot de fattiga och hjälplösa människorna. På förra vinterlovet gick vi för att umgås med vår farbror, moster och kusiner. Hon köpte massor av filtar till de fattiga byborna den vintern. Slutsats: Jag älskar henne så mycket. Jag tycker att hon är den bästa systern någonsin i världen. Introduktion: Jag har en äldre syster. Och hon är en av de viktigaste personerna i vår familj. Alla har yngre eller äldre systrar. Systrar älskar alltid, de älskar oss så mycket.


Vi måste älska dem också; de är våra bästa välönskare. Det finns ingen i världen som vill bättre för oss än våra systrar. Idag ska jag dela med mig av mina ord om min storasyster. Min syster: Hon heter Alia; hon är student vid Medical College. Hon läser MBBS i två år. Efter avslutad högskoleutbildning ska hon börja arbeta som läkare. Hon är det enda syskon jag har. Hon är verkligen fantastisk. Jag älskar allt med henne. Hon delar och lär mig så mycket saker. När jag går igenom svårigheter har jag ingen att dela med mig av förutom min kära syster. Hon finns alltid där för mig, stöttar och föreslår för mig.


Hon är den bästa rådgivaren; Jag har fått i mitt liv. Hon ber aldrig om att få göra någonting dåligt. Hon har en mycket bra dömande hjärna, och som aldrig låter henne ta felaktiga beslut. Hon är också en duktig student. På sin skoltid var hon topp överallt från årskurs ett till tio. Hon såg aldrig tillbaka och blir antagen till medicinsk högskola. Hon presterar riktigt bra där och hoppas på det bästa för framtiden. Min förebild, min syster: Jag ser min syster som min förebild. Jag vill bli som hon. Jag tar emot tips från henne om allt i mitt liv.


Och hon hjälper mig utan att tveka. Det finns några anledningar till att jag vill vara som henne. Det viktigaste är att hon inte har någon negativitet. Hon är superpositiv varje gång. Jag älskar hennes skrattande ansikte, hon blir aldrig orolig när som helst. Och det där ger mig så mycket motivation och inspiration. Jag glömmer smärtan och alla problem i mitt liv när jag umgås med henne. En annan anledning är hennes fantastiska studiefärdigheter. Hon är en mycket duktig elev. Jag vill vara en bra student som hon och vill prestera bra i alla skeden av mitt liv. Hjälpsam mentalitet: Hans viktigaste och mest attraktiva karaktärsdel är en hjälpsam mentalitet. Hon är verkligen hjälpsam. Vi säger alltid att välgörenhet börjar hemma.

No comments:

Post a Comment